Dla rodziców mieszkających poza granicami Polski bardzo ważne jest aby ich dzieci potrafiły posługiwać się językiem ojczystym. Libratus przychodzi z pomocą, ponieważ to polska szkoła online, oferująca bezpłatną naukę na poziomie szkoły podstawowej, niezależnie od miejsca zamieszkania.
Na czym polega nauka w Libratusie?
Polskie Szkoły Internetowe Libratus to innowacyjny projekt edukacyjny, który umożliwia dzieciom Polaków mieszkających za granicą realizację polskiej podstawy programowej w trybie online. Dzięki temu uczniowie w wieku od 6 do 14 lat mogą zdobywać wiedzę w języku ojczysty. Jednak warunkiem otrzymania świadectwa szkolnego jest przystąpienie do egzaminu klasyfikacyjnego.
Nauka w Libratusie odbywa się z wykorzystaniem Internetowej Platformy Edukacyjnej, do której dostęp otrzymuje każdy uczeń. Co Twoje dziecko znajdzie na platformie:
- gotowe scenariusze lekcji, podzielone na 36 tygodni nauki
- testy podsumowujące wiedzę
- dostęp do zajęć online na żywo, z polskimi nauczycielami
- materiały edukacyjne bogate w zadania interaktywne, gry oraz treści wideo, które sprawiają, że nauka jest ciekawa
- możliwość zdobywania odznak za przerobiony materiał, co motywuje dzieci do nauki
Nasi uczniowie mogą skorzystać z platformy 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. To pozwala dzieciom na realizację nauki w dwóch szkołach jednocześnie – w Libratusie, oraz w szkole, w kraju zamieszkania.
Jak wygląda proces rekrutacji do Libratusa?
Zapis do Libratusa jest bardzo prosty. Wystarczy postępować według poniższych 4 kroków:
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy – obecnie trwa rekrutacja na rok szkolny 2025/2026, a wypełnienie formularza to pierwszy krok do rozpoczęcia procesu zapisu.
- Wypełnij ankietę kwalifikującą ucznia – po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego, na skrzynkę mailową przesyłamy ankietę z kilkoma pytaniami kwalifikującymi ucznia do polskiej szkoły. Po jej wypełnieniu po około 30 minutach rodzic otrzymuje informację zwrotną odnośnie możliwości zapisu.
- Wybierz szkołę – następnym krokiem, który czeka na rodzica zapisującego dziecko do polskiej szkoły, jest wybór szkoły, do której zostanie zapisane dziecko. To szkoła, w której odbędą się końcoworoczne egzaminy oraz to ona wystawi uczniowi państwowe świadectwo.
- Podpisanie i wysłanie dokumentów – po wypełnieniu formularza, który przesyłamy po wybraniu szkoły, rodzic musi wydrukować dokumenty, sprawdzić, podpisać i odesłać do nas. Poprawne wypełnienie dokumentów znacznie przyspiesza proces rekrutacji.
Rekrutacja do polskiej szkoły online
Zapisy do Polskich Szkół Internetowych trwają! Aby wziąć udział w rekrutacji, wystarczy wypełnić formularz na stronie internetowej, a następnie postępować według kroków opisanych powyżej. Nie zwlekaj – zapewnij swojemu dziecku możliwość zdobywania polskiej edukacji już teraz!